16 Ağustos 2017 Çarşamba

Başarılı İnsanların Uyku Düzenleri

webtekno.com adresinden alınmıştır.
Kişiden kişiye, bünyeden bünyeye değişen bir durum olsa da düzenli uyku her bünyeye daha çok fayda sağlar. Bazılarına 4-5 saat yeterken bazılarına 8 saat uyku az gelir. Çünkü uykunun belli seviyeleri vardır. Uyanmanız gereken bu seviyelerin saatlerini öğrenmeniz gerekir. 

Kaliteli Uykunun Sırları

Acı içinde uyanmak istemiyorsanız, uyku düzeninizi sağlamanız lazım. Denemelerinizi yapın, kaçta yatınca daha dinç oluyorsunuz veya kaçta kalkınca daha sinirli, aksi oluyorsunuz. Verilen en güzel tavsiyelerden biri eğlenceli saatlerde kalkmaktır. Mesela bazı insanlar için eğlenceli uykudan kalkma saati 4:44'tür :D. Geceleri 10:30'da yatmak hormon düzenlerinizi de dengeleyecektir. Günün en verimli saatlerinizi işinize, hobinize ayırmalısınız. Daha esnek daha tutarlı olmalısınız. bazı günler uyku düzenleriniz bozulabilir. Ama bu açığı sonraki günlerde kapatmanız gerekir. Bir kere bozduk diye devam etmemeniz gerekir. 

Ne Kadar Kaliteli Uyudunuz?

'Uykumu Alamadım' cümlesi, uykumun kalitesini alamadım cümlesidir. Biyolojik saatinize göre, uyku düzeninizi ayarlayın. Vücudumuzun birçok parametresi vardır. Tüm bu parametreler, uyku düzeninizi elbette etkileyecektir. Uyku kalitesi, kişiden kişiye değişen bir durum olduğu için kesinlikle bir uyku uzmanına başvurun.

Birkaç Tavsiye Verelim :)
  • Hayatınız boyunca hep aynı saatte yatın.
  • Yatmadan önce hep aynı şeyleri, aynı sıra ile yapın.
  • Uykunuz gelmiyorsa kitap okuyun (Androidler Elektrikli Koyun Düşler Mi?)
  • Odanıza elektrikli aletler almamaya dikkat edin.
  • Sirkadyan Ritmlerinizi yani biyolojik saatinizi düzenleyen melatonin hormonu saat sabah 5-8 arasında salgılanır.
  • Elektrikli aletler, bu hormon düzeyinizin bozulmasına neden olur.
  • Vücudunuza bu sinyalleri verdiğiniz zaman, sıcacık yatağınıza yatın ve koyunlarınızı sayın :)
  • Önemli olan aklı basit ve tekrarlı bir düşünceye odaklamaktır:) Koyun saymasanız da olur.
Uykunun Evreleri

En başta da anlattığım gibi, uykunun belirli evreleri vardır. Denize dalmak gibi, en derine daldığınız zaman çıkmak daha zor olur ve vurgun olayı olur. Bu nedenle uykunuzdan derinde iken uyanmamanız gerekir. Bu da 'uykumu alamadım'a dönüşüyor. Yüzeye çıktığınızda daha rahat hissedersiniz. Ortalama olarak 90 dakikada bir suyun yüzeyine çıkarsınız yani uyanıklığa daha yakın olursunuz. Uyuduktan iki kere 90 dakika sonra rahat bir şekilde uyanabilirsiniz. Sağlıklı bir insan için ortalama 4 uyku evresi yani 6 saat yetiyor. Eğer çok yorgun iseniz buna bir evre daha ekleyerek 7.5 saat uyku uyuyabilirsiniz.

Kişiden kişiye değişen bir biyolojik ritm olduğu için kendi düzeninizi kendiniz ayarlamanız gerekiyor :) Bunlar sadece birkaç tavsiye :))

Tüm bu bilgiler için Barış Özcan'a teşekkür ediyorum. Video linkini paylaşıyorum :).

https://www.youtube.com/watch?v=ax9AZ9s5Mbo

CIA Ajanı, Trump'ın Twitter Hesabını Kapatmak İstiyor.

ABD Başkanı Trump, Twitter'ı oldukça aktif kullanan siyasetçilerden. Gerek Amerika gerek diğer ülkeler hakkında aklına geleni yazıyor. ...